آموزشی

کولر گازی های پرتابل به چه کولرهایی گفته میشود؟

کولر گازی های پرتابل به کولر گازی های گفته می شود که کوچک هستند و می توان به آسانی آن ها را حمل کرد و عملکرد و قابلیت های فوق العاده ای دارند این کولر ها معمولا ویژگی اتصال به سقف یا دیوار یا پشت بام را ندارند و مانند یک جعبه ی کوچک قابل حمل و جابه جایی در گوشه ای از منزل قرار می گیرد.

این کولر گازی های پرتابل معمولا برای مناطق بسیار کوچک مانند یک اتاق کوچک یا یک مغازه ی جمع و جور مورد استفاده قرار می گیرد و قابلیت عملکرد خوبی در محیط های بزرگ را ندارد و صرفا برای مکان های کوچک ساخته شده اند.

این کولر گازی ها دارای قابلیت سرمایش و گرمایش هستند که برای تمامی فصول سال می توان از آن ها استفاده کنیم،کولر گازی های پرتابل برخلاف سایر کولر گازی ها که دارای دو یونیت داخلی و خارجی می باشند از یک یونیت ساخته شده اند و تمامی قطعات به کار رفته در درون همین یک یونیت می باشد.

 

آشنایی با انواع کولر گازی های پرتابل

1.کولر گازی های پرتابل تک لوله

این کولر گازی های پرتابل دارای یک لوله می باشد که رطوبت موجود و هوای گرم را به بیرون هدایت می کند برای این لوله باید یک خروجی چه از دیوار چه از پنجره درست کنیم که بتواند هوا را به بیرون هدایت کند این کولر گازی مورد استقبال بسیاری افراد قرار گرفته است اما قدر به سرد کردن محیطی بیشتر از یک اتاق نمی باشد و نباید اجازه دهیم هوای گرم از اتاق های دیگر و گوشه کنار ها وارد شود چون عملکرد این کولر گازی را کم می کند.

 

2.کولر گازی های پرتابل دو لوله

این دستگاه ها معمولا نصب سخت تری از کولر های تک لوله ای دارند و قیمت آن ها هم بیشتر است ولی عملکرد بهتری نسبت به کولر گازی های تک لول دارند و سبب می شوند هوای خنک دائما در اتاق در جریان باشد،این دولوله یکی هوای تازه را وارد کولر گازی می کند و دیگری هوای گرم را از کولر گازی خارج می کند.

شرایط مورد توجه هنگام خرید کولر گازی های پرتابل

اولین نکته مهم و اساسی در خرید کولرگازی این است که شما برای چه اندازه از فضا می خواهید کولرگازی تهیه کنید چرا که بیشتر کولر گازی ها باتوجه به اندازه  ی فضای مورد نظر شما ساخته شده است و برای هر اندازه از فضا یک سایز کولر گازی وجود دارد.

دومین نکته مد نظر بسیار افراد عملکرد کولر گازی می باشد که شما از این محصولی که می خرید انتظار چه جور عملکردی را خواهید داشت.

همچنین بسیاری از شرایط دیگر مانند قدرتBTU در کولر گازی ها ،میزان سرو صدایی ایجاد شده توسط یک کولر گازی، و اینکه می خواهید کولر گازی شما ساکن باشد یا قابل حمل و یا نوع کنترل ان و در نهایت نکته ی مورد اهمیت چگونگی شرایط آب و هوایی می باشد که با توجه به هر نوع آب و هوایی کولر مناسب همان منطقه ساخته و طراحی شده است.

 

مزایای کولر گازی پرتابل

  • کولر گازی های پرتابل دارای مزایای بسیاری می باشند که ازجمله آن می توان به کوچک بودن دستگاه اشاره کرد که این جمع و جور بودن دستگاه و کوچک بودن آن سبب می شود که ما به راحتی این دستگاه را بتوانیم جابجا و حمل کنیم و هیچ گونه نگرانی بابت حجم و ابعاد بزرگ این محصول و در نتیجه سنگین بودن آن و عدم جابه جایی این محصول نداشته باشیم.
  • کولر گازی های پرتاب چون کوچک هستند و در آن موتور سنگینی به کار نرفته است،قیمت بسیار بالایی ندارد و همهی افراد می توانند آن را تهیه کنند و نسبت به سایر کولر گازی ها از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است.
  • این کولر دارای نصبی بسیار آسان است و فقط کافی است که بعد از اتصال این دستگاه به پریز برق دکمه ی روشن شدن آن را بزنیم و لوله های موجود در این کولر گازی را به بیرون هدایت کنیم تا رطوبت موجود که به صورت قطره ی آب است به بیرون هدایت شود و دیگر هیچگونه فرمول پیچیده ای مانند کولر گازی های دیواری که یونیت داخلی باید در داخل و یونیت خارجی باید در بیرون نصب شود،ندارد چرا که کل محصول از یک یونیت تشکیل شده است.

  • این کولر گازی یک کولر گازی کوچک و جمع و جور است که در هر جایی که پنجره یا منافذ برای هدایت کردن لوله های آن به بیرون باشد قابلیت نصب دارد و فضای خیلی کمی را اشغال می کند.
  • معایب کولر گازی های پرتابل:

    • کولر گازی های پرتابل به دلیل تک یونیت بودن آن و وجود کمپرسور درون همین یونیت ممکن است صداهای تولید کند که برای بعضی از افراد آزاردهنده است و یکی دیگر از معایب دیگر این کولر گازی های فضای محدودی است که تحت پوشش قرار می دهد و در واقع اکثر افراد می دانند که این کولر گازی ها مناسب فضای کوچک می باشد.
    • از جمله معایب دیگر این کولر گازی این است که در هنگام نصب آن اگر در محیط مورد نظر پنجره نباشد برای عبور لوله ها و هوادهی به این محصول باید بر روی دیوار سوراخ ها و منافذی را ایجاد کنیم.و همچنین مصرف برق این کولر گازی با ولتاژ برقی 15 یا 20 می باشد.
  • معرفی چند مدل از بهترین کولر گازی های پرتابل

    • کولر گازی پرتابل گری 9000 مدل سی فور ماتیک
    • کولر گازی پرتابل بوش 9000 مدل اینورتر
    • گرین 12000 مدل GPS-H12P1T1A

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *