آموزشی

کولر گازی اینورتر برای شهرهای گرمسیر مناسب هست یا خیر؟

اگر به دنبال صرفه‌جویی در مصرف برق هستید، توصیه می‌شود که کولر گازی یا داکت اسپلیت با فناوری اینورتر را انتخاب کنید. این نوع کولرها در واقع بهترین گزینه انتخاب کولر گازی در قم هستند. مصرف انرژی در کولر گازی‌های اینورتر کمتر از کولر گازی‌های بدون اینورتر است، و این امر به دلیل نحوه‌ی کارکرد متفاوت آنهاست.

مشخصات یک کولر گازی یا داکت اسپلیت مناسب برای استان قم

راهنمایی انتخاب و خرید کولر گازی و اسپلیت مناسب برای استان قم از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به نزدیکی به مناطق بیابانی، استان قم تابستان‌های گرم و خشکی را تجربه می‌کند.

این استان دارای مناطق خوش‌آب‌وهوا و کوهستانی است که برای تعطیلات و تفریح مناسب می‌باشد. تقریباً 25 درصد از مساحت استان قم شامل مناطق کوهستانی و کوهپایه‌ای است.

بیشتر نواحی استان قم از دشت‌ها تشکیل شده و هیچ فلاتی به جز آن در کل کشور ارتفاع زیر 1000 متر از سطح دریا را ندارد.

معمولاً برای نمای ساختمان‌ها از رنگ‌های روشن یا پانل‌های آلومینیومی و یا کامپوزیت استفاده می‌شود تا نور خورشید را منعکس کنند و این باعث کاهش دمای محیط توسط کولر گازی یا داکت اسپلیت می‌شود.

برای تصمیم‌گیری درست، ساکنان استان قم باید در خرید کولر گازی، با استفاده از اطلاعات درجه حرارت مطلق از سازمان هواشناسی بهترین تصمیم را بگیرند.

کولر گازی با کمپرسور تیپ T1 می‌تواند در دماهای زیر 40 درجه سانتی‌گراد عملکرد موثری داشته باشد، در حالی که کولر گازی با کمپرسور تیپ T3 در رنج دمایی 40 تا 59 درجه سانتی‌گراد عملکرد خوبی ارائه می‌دهد.

با توجه به جداول زیر، تنها شهر دستجرد می‌تواند کولر گازی تیپ T1 و T3 را نصب کند، در حالی که سایر شهرها مجبور به استفاده از کولر گازی با تیپ T3 هستند.

 

نکات مهم در انتخاب و خرید کولر گازی

  • کمپرسور روتاری T1: برای درجه حرارت زیر 40 درجه سانتی‌گراد مناسب است و روی کولر گازی دیواری نصب می‌شود.
  • کمپرسور روتاری T3: برای دماهای 40 تا 59 درجه سانتی‌گراد مناسب است و روی کولر گازی‌های دیواری و داکت اسپلیت‌ها نصب می‌شود.
  • کمپرسور پیستونی T3: بازده خوبی در دماهای 40 تا 59 درجه سانتی‌گراد دارد و به علت مصرف بالای انرژی در بعضی مناطق تنها در جاهایی که تعرفه مناسبی وجود دارد نصب می‌شود.
  • کمپرسور اسکرال T3: در دماهای زیر 62 درجه سانتی‌گراد عملکرد خوبی دارد و معمولاً روی کولر گازی‌های ایستاده و کاست‌ها نصب می‌شود.

انواع کولر گازی در قم

  • کولر گازی دیواری: برای منازل و اماکن تجاری کوچک و اتاق خواب مناسب است.
  • کولر گازی ایستاده: برای اماکن تجاری، مساجد و حسینیه‌ها مناسب است.
  • کولر گازی پنجره‌ای: برای مستاجران مناسب است و نیاز به حضور فیزیکی نصاب ندارد.
  • کولر گازی پرتابل: برای اتاق‌های سرور و محل‌هایی که نصب کولر دیواری ممکن نیست، مناسب است.
  • داکت اسپلیت: برای ساختمان‌های در مراحل اسکلت و قابلیت کانال‌کشی به تمام محیط کل ساختمان را دارد.
  • کاست: برای مناطق تجاری و اداری مناسب است و ظاهر اداری دارد.

 

نکات انتخاب کولر گازی

در کولر گازی یا داکت اسپلیت بدون اینورتر، کمپرسور با دور ثابت عمل می‌کند و کنترل عملکرد آن توسط بورد فرمان صورت می‌گیرد که ممکن است دارای دو حالت خاموش یا فعال با سرعت بالاتر باشد.

تعیین ظرفیت مناسب کولر گازی به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله میزان آفتاب‌گیری، تعداد ساکنین در ساختمان، تعداد پنجره‌ها، وضعیت فضای دورتادور ساختمان، آفتاب‌گیری از سمت شمال و جنوب، طبقه‌ی ساختمان، وجود دستگاه‌های گرمایشی، و متراژ ساختمان.

 

خرید کولر گازی در قم

برای ساکنان محترم استان قم، با خرید کولر گازی در قم یا داکت اسپلیت، می‌توانند از گارانتی و خدمات پس از فروش رویال کالا بهره‌مند شوند.

رویال کالا، کمپرسور را به مدت 5 سال و قطعات فنی را به مدت 2 سال گارانتی می‌کند. این شرکت در تمام استان قم، کارشناسان زبده‌ای برای نصب کولر گازی یا داکت اسپلیت دارد.

شما می‌توانید به شماره تلفن درج شده در وبسایت رویال کالا سرویس 24 برای تعیین وقت نصب تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *